Objavljeno: Sri, 25.11.15. 02:51
Indijska startup scena

Kad Bollywood stupi na start-up scenu 

 
piše Katarina Karalić

Start-up kultura je ušla u sve pore indijskog društva i čak niti Bollywood nije ostao imun.
 

Velika vijest ovog vikenda je bila da bolivudske zvijezde organizirano ulaze na start-up scenu nudeći svoje oglašavačke usluge u zamjenu za – dionice novih biznisa.

Prema Economic Timesu (Nov, 21, 2015), grupa glumaca, pisaca i redatelja se udružila pod imenom BB Digital i s ciljem stvaranja visoko kvalitetnog oglašavanja u zamjenu za 3-5% udjela u dionicama. Know-how nesumnjivo postoji u bolivudskim producentskim kućama, a potrošači su uvijek gladni filmske zvjezdane prašine.


Dok bolivudske zvijezde s jedne strane tvrde da je vrlo privlačno biti dijelom indijskog ekonomskog rasta, zlobnici s druge kažu da su glumci napokon našli stabilan izvor prihoda te dodatni način unovčavanja svoje slave.

Indijski start-up biznisi su ove godine privukli 4.5 milijarde USD ulaganja (32 milijarde HRK), te najviše troše za marketing i oglašavanje. Veličina ovog kolača je i više nego privlačna. Čini se da je ova organizirana incijativawin-win situacija za obje strane – novi biznisi si ne bi mogli priuštiti preporuku bolivudskih mega-zvijezda, a za glumce ovo je doista dobra poslovna prilika i ulaganje za budućnost. Poslovni analitičari kažu da je nedostatak uočljivosti na već pretrpanom tržištu glavni problem za nove firme. Bolivudska preporuka će im svakako pomoći da privuku pažnju ulagača, potrošača i zaposlenika.

I dok gornja grupa tek kreće u sponzoriranje novih start-upa, ovo su neki od biznisa koji već imaju bolivudske zvijezde kao svoje ulagače:

Yatra.com

Mega zvijezda Salman Khan je ulagač u putničkog operatera Yatra Online. Salmanov oglas mu je donio 5% udjela u firmi.

Ziddu

Bollywoodski veteran Amitabh Bachchan i njegova podjednako slavna obitelj su uložili u start-up koji nudi prostor na oblaku, online plaćanje i sharing programe. Ova je firma imala prihod od 20 milijuna USD prošle godine.

Kidzania

Shah Rukh Khan je uložio u ImagiNation Edutainment India koji posjeduje indijsku franšizu za KidZaniu, međunarodni edukacijsko-zabavni park za djecu.

 

 

Babyoye.com

Karishma Kapoor je najveći dioničar u ovoj online trgovini proizvoda za novorođenčad i malu djecu s 26% udjela u dionicama.

Objavljeno: Sri, 04.05.16. 07:33
Indijska startup scena

redBus – osigurana autobusna karta 

 
piše Katarina Karalić  

U Indiji postoje stotine međugradskih autobusnih operatora,
što javnih, što privatnih. Privatni prijevoznici uglavnom  nemaju dozvolu stajanja na glavnim autobusnim
stanicama. Ako ne znate lokalna nepisana pravila mala je
vjerojatnost da ćete uspjeti pronaći operatera koji vozi na vašoj ruti, a još
manje moći odabrati najkvalitetnijeg.  opširnije
Objavljeno: Sri, 02.03.16. 17:31
Indijska startup scena

Zivame – usprkos svim društvenim tabuuima

 
piše Katarina Karalić 
Žensko intimno rublje je, globalno, najzanimljivija kategorije ženske odjeće. I indijska žena danas, koja je najsamopouzdanija nego što je to ikada prije bila, želi si darovati rublje koje će naglasiti njenu individualnost. Zivame je katalizator te promjene; koristeći tehnologiju kako bi razumio indijsku ženu bolje i dao joj nenadmašno iskustvo kupovanja rublja.
opširnije
Objavljeno: Sri, 10.02.16. 17:18
Indijska startup scena

Avanti obrnuta učionica

 
piše Katarina Karalić  
Dvojica diplomanata sa bombejskog Indijskog Instituta za Tehnologiju su pokrenuli start up Avanti s idejom koja bi mogla revolucionirati tradicionalni pristup obrazovanju i riješiti mnoge probleme neučinkovitosti.
opširnije
Objavljeno: Sri, 13.01.16. 18:09
Indijska startup scena

Paytm – digitalni novčanik i mnogo više od toga 

 
piše Katarina Karalić   
Paytm je izabrao prave partnere –  a nedavno je u suradnji s nacionalnom bankom Reserve Bank of India dobio i licencu za pokretanje prvih bankarskih usluga preko svoje platforme u cilju ostvarivanja ekonomije bez uporabe gotovine. Veliki planovi, ali ne i neostvarivi.  opširnije
Objavljeno: Sri, 23.12.15. 06:51
Indijska startup scena

UrbanClap – Kupuj Lokalno – Online!

 
piše Katarina Karalić  
Hyperlokal se definira kao segment tržišta koji uključuje kupci koji koriste mobilnu tehnologiju kako bi kupovali u lokalnim trgovinama. Ima li to uopće smisla? I zašto bi kupci kupovali online u susjedstvu?   opširnije
Objavljeno: Sri, 09.12.15. 19:18
Indijska startup scena

Start up biznisi pomažu poplavljenom Čenaiju

 

piše  Katarina Karalić 

“Ako je nešto jasno u ovoj prirodnoj katastrofi – jasno je to da se u današnje vrijeme uz dostupnu tehnologiju i male biznise pomoć može organizirati nevjerojatno brzo.” opširnije
Objavljeno: Sri, 11.11.15. 06:32
Indijska startup scena

Druga strana start up priče

 
piše Katarina Karalić 
A sada nešto potpuno drugačije – priča o manje svijetloj strani start up scene ili što se dogodi kada planovi podbace i otkazi postanu jedini izbor. opširnije
Objavljeno: Sri, 28.10.15. 07:58
Indijska startup scena

Dobra hrana, servirana tiho

 
piše Katarina Karalić

Dvije su lekcije u ovoj restoranskoj priči. Prema riječima svojih osnivača, ovaj biznis je utemeljen na sljedećim glavnim vrijednostima: poštenje i predanost zaposlenika su važniji od vještina i kvalifikacija; te pored ostvarivanja individualnog dobitka, vrlo je bitno da svaki biznis ostvaruje dobitak za šire društvo.
opširnije
Objavljeno: Sri, 14.10.15. 17:19
Indijska startup scena

Katica za Sve?

 
Piše Katarina Karalić

 Taskbob je primio 1.2 milijuna USD investicije od indijske Orios Venture Partners venture fonda ranije ove godine koja je omogućila pokretanje firme i prve planove o ekspanziji unutar Mumbaija.
opširnije
Indijska startup scena

Alo, Chefe!

 
piše Katarina Karalić
Ideja o seriji ovih članaka rodila se kada smo razmišljali kako možemo biti korisni mladim urbanim hrvatskim čitateljima povezujući ideje s onima njihovih vršnjaka iz Indije. Iako su indijsko i hrvatsko tržište potpuno drugačiji, neke od ovih poduzetničkih ideja mogu poslužiti kao inspiracija za hrvatsko tržište. Također želimo razbiti stereotip o Indiji kao samo religioznoj destinaciji i otvoriti prozor u uzbudljivi svijet gospodarskih aktivnosti na Potkontinentu.
opširnije
Indijska startup scena

Kako je indijska Ola nadmudrila Uber 

 
piše Katarina Karalić   

Oko godinu dana nakon što je Uber bio osnovan u San Franciscu, dvojica 26-godišnjih diplomanata sa bombajskog Instititua tehnologije  pokrenula su start up Ola Cabs i tako prestigla globalnog giganta u ulasku na indijsko tržište. opširnije
Korisnik:
Lozinka:
Zapamti me:      
PORT.hr