Kad Bollywood stupi na start-up scenu
Start-up kultura je ušla u sve pore indijskog društva i čak niti Bollywood nije ostao imun.
Velika vijest ovog vikenda je bila da bolivudske zvijezde organizirano ulaze na start-up scenu nudeći svoje oglašavačke usluge u zamjenu za – dionice
novih biznisa.
Prema Economic Timesu (Nov, 21, 2015), grupa glumaca, pisaca
i redatelja se udružila pod imenom BB Digital i s ciljem stvaranja visoko kvalitetnog oglašavanja u zamjenu za
3-5% udjela u dionicama. Know-how nesumnjivo postoji u bolivudskim
producentskim kućama, a potrošači su uvijek gladni filmske zvjezdane prašine.
Dok bolivudske zvijezde s jedne strane tvrde da je vrlo
privlačno biti dijelom indijskog ekonomskog rasta, zlobnici s druge kažu da su
glumci napokon našli stabilan izvor prihoda te dodatni način unovčavanja svoje
slave.
Indijski start-up biznisi su ove godine privukli 4.5
milijarde USD ulaganja (32 milijarde HRK), te najviše troše za marketing i oglašavanje. Veličina
ovog kolača je i više nego privlačna. Čini se da je ova organizirana incijativawin-win situacija za obje strane – novi biznisi si ne bi mogli priuštiti
preporuku bolivudskih mega-zvijezda, a za glumce ovo je doista dobra poslovna
prilika i ulaganje za budućnost. Poslovni analitičari kažu da je nedostatak
uočljivosti na već pretrpanom tržištu glavni problem za nove firme. Bolivudska
preporuka će im svakako pomoći da privuku pažnju ulagača, potrošača i
zaposlenika.
I dok gornja grupa tek kreće u sponzoriranje novih
start-upa, ovo su neki od biznisa koji već imaju bolivudske zvijezde kao svoje
ulagače:
Yatra.com
Mega zvijezda Salman Khan je ulagač u putničkog operatera Yatra Online. Salmanov oglas mu je donio 5% udjela u firmi.
Ziddu
Bollywoodski veteran Amitabh Bachchan i njegova podjednako slavna obitelj su uložili u start-up koji nudi prostor na oblaku, online plaćanje i sharing programe. Ova je firma imala prihod od 20 milijuna USD prošle godine.
Kidzania
Shah Rukh Khan je uložio u ImagiNation Edutainment India koji posjeduje indijsku franšizu za KidZaniu, međunarodni edukacijsko-zabavni park za djecu.
Babyoye.com
Karishma Kapoor je najveći dioničar u ovoj online trgovini proizvoda za novorođenčad i malu djecu s 26% udjela u dionicama.
redBus – osigurana autobusna karta
U Indiji postoje stotine međugradskih autobusnih operatora,
što javnih, što privatnih. Privatni prijevoznici uglavnom nemaju dozvolu stajanja na glavnim autobusnim
stanicama. Ako ne znate lokalna nepisana pravila mala je
vjerojatnost da ćete uspjeti pronaći operatera koji vozi na vašoj ruti, a još
manje moći odabrati najkvalitetnijeg. opširnije
Zivame – usprkos svim društvenim tabuuima
“Žensko intimno rublje je, globalno, najzanimljivija kategorije ženske odjeće. I indijska žena danas, koja je najsamopouzdanija nego što je to ikada prije bila, želi si darovati rublje koje će naglasiti njenu individualnost. Zivame je katalizator te promjene; koristeći tehnologiju kako bi razumio indijsku ženu bolje i dao joj nenadmašno iskustvo kupovanja rublja.“
opširnije
Avanti obrnuta učionica
Dvojica diplomanata sa bombejskog Indijskog Instituta za Tehnologiju su pokrenuli start up Avanti s idejom koja bi mogla revolucionirati tradicionalni pristup obrazovanju i riješiti mnoge probleme neučinkovitosti.
opširnije
Paytm – digitalni novčanik i mnogo više od toga
Paytm je izabrao prave partnere – a nedavno je u suradnji s nacionalnom bankom Reserve Bank of India dobio i licencu za pokretanje prvih bankarskih usluga preko svoje platforme u cilju ostvarivanja ekonomije bez uporabe gotovine. Veliki planovi, ali ne i neostvarivi. opširnije
UrbanClap – Kupuj Lokalno – Online!
Hyperlokal se definira kao segment tržišta koji uključuje kupci koji koriste mobilnu tehnologiju kako bi kupovali u lokalnim trgovinama. Ima li to uopće smisla? I zašto bi kupci kupovali online u susjedstvu? opširnije
Start up biznisi pomažu poplavljenom Čenaiju
piše Katarina Karalić
“Ako je nešto jasno u ovoj prirodnoj katastrofi – jasno je to da se u današnje vrijeme uz dostupnu tehnologiju i male biznise pomoć može organizirati nevjerojatno brzo.” opširnije
Druga strana start up priče
A sada nešto potpuno drugačije – priča o manje svijetloj strani start up scene ili što se dogodi kada planovi podbace i otkazi postanu jedini izbor. opširnije
Dobra hrana, servirana tiho
Dvije su lekcije u ovoj restoranskoj priči. Prema riječima svojih osnivača, ovaj biznis je utemeljen na sljedećim glavnim vrijednostima: poštenje i predanost zaposlenika su važniji od vještina i kvalifikacija; te pored ostvarivanja individualnog dobitka, vrlo je bitno da svaki biznis ostvaruje dobitak za šire društvo.
opširnije
Katica za Sve?
Taskbob je primio 1.2 milijuna USD investicije od indijske Orios Venture Partners venture fonda ranije ove godine koja je omogućila pokretanje firme i prve planove o ekspanziji unutar Mumbaija.
opširnije
Alo, Chefe!
Ideja o seriji ovih članaka rodila se kada smo razmišljali kako možemo biti korisni mladim urbanim hrvatskim čitateljima povezujući ideje s onima njihovih vršnjaka iz Indije. Iako su indijsko i hrvatsko tržište potpuno drugačiji, neke od ovih poduzetničkih ideja mogu poslužiti kao inspiracija za hrvatsko tržište. Također želimo razbiti stereotip o Indiji kao samo religioznoj destinaciji i otvoriti prozor u uzbudljivi svijet gospodarskih aktivnosti na Potkontinentu.
opširnije
Kako je indijska Ola nadmudrila Uber
Oko godinu dana nakon što je Uber bio osnovan u San Franciscu, dvojica 26-godišnjih diplomanata sa bombajskog Instititua tehnologije pokrenula su start up Ola Cabs i tako prestigla globalnog giganta u ulasku na indijsko tržište. opširnije