
Start up biznisi pomažu poplavljenom Čenaiju
piše Katarina Karalić
“Ako je nešto jasno u ovoj prirodnoj katastrofi – jasno je to da se u današnje vrijeme uz dostupnu tehnologiju i male biznise pomoć može organizirati nevjerojatno brzo.”
Čenaji je prošli tjedan pogodila najteža poplava u zadnjih
100 godina. Kiša je padala nekoliko dana bez prestanka uz dnevnu mjeru padalina jednakoj prosječnoj mjesečnoj količini. Do sada je poginulo 269 ljudi,
a milijun ljudi je moralo napustiti svoje domove. No, ova prirodna katastrofa
je donijela i neke zanimljive pozitivne incijative na indijskoj start up sceni.
Slijede neke od priča u kojima su start-up biznisi brzo
reagirali na ovaj iznenadni društveno osjetljivi problem u svojoj zajednici:
Paytm, firma koja se najlakše opisuje kao “mobilni digitalni novčanik”, je ponudila besplatne bonove za obnavljanje kredita na mobitelu u iznosu od 30 INR (3 HRK). “Ideja je da omogućimo
ljudima koji su u nevolji da se jave svojim najbližima”, rekli su u Paytm centru
u Deliju.
Practo, agregator liječnika i zdravstvenih usluga iz Bangalorea, je postavio listu liječnika koji su dostupni u Čenaiju i koja se obnavlja svakih sat vremena. Ova stranica je vrlo korisna u indijskom kontekstu gdje postoji mnogo opcija u zdravstvenoj industriji i ponekad je teško izabrati onu pravu.
Lookup iz Bangalorea, pretraživač baziran na SMS porukama, je u partnertstvu s lokalnom nevladinom organizacijom Bhumi organizirao povezivanje donora odjeće i hrane s volonterima koji prikupljaju pomoć i distribuiraju je na terenu.
Agregator nisko-budžetnih soba Oyo Rooms je ponudio posebni
popust u Čenaiju na svoje smještajne kapacitete ljudima čiji su domovi
poplavljeni.
Firma UrbanClap, online tržište usluga, je ponudila besplatani tretman protiv nametnika u poplavljenim domovima. Usluga je vrlo relevatna u nadolazećim tjednima kada će se stanovnici boriti sa čišćenjem, rekonstrukcijom i prevencijom bolesti.
Uber u Čenaiju se organizirao s besplatnom dostavom hrane, vode i
ostalih nužnih potrepština ljudima u privremenim skloništima. Firma je okretno
lansirala UberCARE – besplatnu uslugu prijevoza i dostave hrane
kamionima koji lakše prolaze poplavljena područja.
Ola, glavni lokalni konkurent međunarodnom Uberu, je ponudio besplatnu hranu i lampe na baterije svojim vozačima. Nestanak struje je najveći problem u poplavljenom gradu. Firma je također lansirala privremenu uslugu OlaBoat– brodove i veslače koji su spremni za izlazak na teren. Zlobnici kažu da je ovo više bio marketinški trik, nego značajna pomoć.
Zomato, agregator restoranskih osvrta, je ponudio uslugu “Meal
for Flood Relief” i omogućila korisnicima doniranje kroz Zomato mobilnu aplikaciju.
Na svako jelo koje korisnik donira, Zomato donira još jedno dodatno. Jela su
ponuđena po niskoj cijeni od 100 INR (10 HRK) i u prvih tjedan dana firma je
donirala preko 50 000 objeda.
Commonfloor, portal za nekretnine, kroz inicijativu “Svi smo
uz Čenaji” spaja ljude koji trebaju i koji mogu ponuditi sklonište. Mnogi ljudi
koji su se našli okruženi vodom su mogli koristiti ovaj portal kako bi locirali najbližu sigurnu lokaciju na koju se mogu skloniti.
Grofers, online usluga dostave, je omogućila svojim korisnicima da pošalju prijeko nužne potrepštine ljudima u potrebi. Preko svoje Web Basket opcije uspjeli su oglasiti potrebne proizvode koje potom Grofers korisnici mogu kupiti i zatražiti dostavu unutar Čenaija.
Kolega trener iz moje kompanije, koji je netom doputovao iz Čenaija, nam je odlično sumirao situaciju: “Ako je nešto jasno u pvoj prirodnoj katastrofi – jasno je to da se u današnje vrijeme uz dostupnu tehnologiju i male biznise pomoć može organizirati nevjerojatno brzo.”

redBus – osigurana autobusna karta
U Indiji postoje stotine međugradskih autobusnih operatora,
što javnih, što privatnih. Privatni prijevoznici uglavnom nemaju dozvolu stajanja na glavnim autobusnim
stanicama. Ako ne znate lokalna nepisana pravila mala je
vjerojatnost da ćete uspjeti pronaći operatera koji vozi na vašoj ruti, a još
manje moći odabrati najkvalitetnijeg. opširnije
Zivame – usprkos svim društvenim tabuuima
“Žensko intimno rublje je, globalno, najzanimljivija kategorije ženske odjeće. I indijska žena danas, koja je najsamopouzdanija nego što je to ikada prije bila, želi si darovati rublje koje će naglasiti njenu individualnost. Zivame je katalizator te promjene; koristeći tehnologiju kako bi razumio indijsku ženu bolje i dao joj nenadmašno iskustvo kupovanja rublja.“
opširnije
Avanti obrnuta učionica
Dvojica diplomanata sa bombejskog Indijskog Instituta za Tehnologiju su pokrenuli start up Avanti s idejom koja bi mogla revolucionirati tradicionalni pristup obrazovanju i riješiti mnoge probleme neučinkovitosti.
opširnije
Paytm – digitalni novčanik i mnogo više od toga
Paytm je izabrao prave partnere – a nedavno je u suradnji s nacionalnom bankom Reserve Bank of India dobio i licencu za pokretanje prvih bankarskih usluga preko svoje platforme u cilju ostvarivanja ekonomije bez uporabe gotovine. Veliki planovi, ali ne i neostvarivi. opširnije
UrbanClap – Kupuj Lokalno – Online!
Hyperlokal se definira kao segment tržišta koji uključuje kupci koji koriste mobilnu tehnologiju kako bi kupovali u lokalnim trgovinama. Ima li to uopće smisla? I zašto bi kupci kupovali online u susjedstvu? opširnije
Kad Bollywood stupi na start-up scenu
Start-up kultura je ušla u sve pore indijskog društva i čak niti Bollywood nije ostao imun. opširnije
Druga strana start up priče
A sada nešto potpuno drugačije – priča o manje svijetloj strani start up scene ili što se dogodi kada planovi podbace i otkazi postanu jedini izbor. opširnije
Dobra hrana, servirana tiho
Dvije su lekcije u ovoj restoranskoj priči. Prema riječima svojih osnivača, ovaj biznis je utemeljen na sljedećim glavnim vrijednostima: poštenje i predanost zaposlenika su važniji od vještina i kvalifikacija; te pored ostvarivanja individualnog dobitka, vrlo je bitno da svaki biznis ostvaruje dobitak za šire društvo.
opširnije
Katica za Sve?
Taskbob je primio 1.2 milijuna USD investicije od indijske Orios Venture Partners venture fonda ranije ove godine koja je omogućila pokretanje firme i prve planove o ekspanziji unutar Mumbaija.
opširnije
Alo, Chefe!
Ideja o seriji ovih članaka rodila se kada smo razmišljali kako možemo biti korisni mladim urbanim hrvatskim čitateljima povezujući ideje s onima njihovih vršnjaka iz Indije. Iako su indijsko i hrvatsko tržište potpuno drugačiji, neke od ovih poduzetničkih ideja mogu poslužiti kao inspiracija za hrvatsko tržište. Također želimo razbiti stereotip o Indiji kao samo religioznoj destinaciji i otvoriti prozor u uzbudljivi svijet gospodarskih aktivnosti na Potkontinentu.
opširnije
Kako je indijska Ola nadmudrila Uber
Oko godinu dana nakon što je Uber bio osnovan u San Franciscu, dvojica 26-godišnjih diplomanata sa bombajskog Instititua tehnologije pokrenula su start up Ola Cabs i tako prestigla globalnog giganta u ulasku na indijsko tržište. opširnije