Gurunomija – Patanjali efekt
Indijsko tržište robe široke potrošnje doživljava neočekivani udarac od – ni manje, ni više – yoga gurua Babe Ramdeva i njegovog rastućog industrijskog carstva.
Iako ovo nije start up priča – bilo bi neoprostivo zaobići trenutnu goruću temu indijske gospodarske scene: Patanjali, tvrtka koja proizvodi ayurveda lijekove i kozmetiku je trenutno najbrže rastuća firma u sektoru robe široke potrošnje u Indiji. Baba Ramdev, u suradnji sa svojim bratom i poslovnim partnerom, 2006. je osnovao tvrtku Patanjali koja je u zadnjih godinu dana postala prijetnja svim multinacionalim firmama i njihovim proizvodima. Središte tvrtke je u Haridwaru, jednom od ključnih mjesta indijskog spiritualnog turizma i omiljenoj destinacija mnogih stranaca u potrazi za, ironično, bijegom od zapadnog konzumerizma.
Formula je vrlo
jednostavna: Patanjali nudi prirodne proizvode bazirane na ayurveda principima
i bez umjetnih aditiva po povoljnijoj cijeni od stranih i domaćih kompetitora.
Tržišna vrijednost Patanjali je danas procijenjena na 1.9 milijarde dolara i s
prihodom od 740 milijuna dolara godišnje, firma drži vodeću poziciju sa stopom 150% rasta,
daleko iznad prosjeka uspavalog FMCG tržišta.
Patanjali nudi preko 400 različitih proizvoda, od pročišćenog maslaca do tjestenine i lijekova protiv neplodnosti. Patanjali proizvodi mogu se kupiti u 4700 specijaliziranih trgovina širom zemlje, online, a i odnedavno u vodećim prodajnim lancima. Proizvodi, kažu, nestaju sa polica. Kombinacija indijskog nasljeđa kroz pozicioniranje na prirodnost i ayurvedu te povoljne cijene je dobitna.
“Kako indijski potrošači
postaju samopouzdaniji, tako im se više sviđaju moderni proizvodi koji
proizlaze iz njihovog kulturnog identiteta”, kaže Damodar Mal, specijalist
maloprodaje.
Patanjali proizvodnja je skromna i firma štedi već u proizvodnji mnogo. Dodatno, obzirom da su prodajni kanali specijalizirani ili u direktnoj suradnji s maloprodajnim lancima, distribucijske marže su također ušteđevina. Proizvodi su pakirani u jednostavnoj ambalaži što, čini se, djeluje pozitivno na percepciju vjerodostojnosti. Patanjali ne zapošljava skupe diplomante s indijskih prestižnih poslovnih škola s očekivanjima velike plaće. Sve pobrojano omogućava ponudu proizvoda po 15-30% povoljnijoj cijeni od ostalih kompetitora.
Nadalje, Patanjali troši malo na
marketing – svo oglašavanje je u komercijalno sposobnim rukama Babe Ramdeva
koji tijekom yoga asana promovira proizvode na svom ekskluzivnom yoga kanalu
Sanskar.
Baba Ramdev nije jedini guru u biznis utrci rastuće indijske ekonomije. Među mnogim koji postaju biznismeni su i Sri Sri Ravi Shanankar, poznat po svojoj foundaciji Umijeće Življenja kao i Auorbindo Ashram iz Pondycherrya.
Čini se da ‘gurunomisti’
ulaze na scenu, onako, u stilu i u prkos svim MBA diplomama.
fotografija preuzeta sa Business Standard web site.
O hijerarhiji
Raditi u indijskoj kulturi ponekad može biti pravi izazov. U ovoj seriji članaka ću podijeliti svoje uvide i razmišljanja o tome zašto se neke situacije u indijskom poslovnom okruženju događaju i kako sam se ja osobno nosila s njima. Svi navedeni zaključci o indijskoj poslovnoj kulturi su isključivo moji i podjednako produkt mog kulturalnog uvjetovanja, ranijih iskustava i osobina ličnosti. Nadam se da će čitatelja ove priče zabaviti, informirati, potaknuti na razmišljanje i možda dugoročno pridonijeti međukulturalnom razumijevanju. opširnije
Incredible !ndia
redBus – osigurana autobusna karta
U Indiji postoje stotine međugradskih autobusnih operatora,
što javnih, što privatnih. Privatni prijevoznici uglavnom nemaju dozvolu stajanja na glavnim autobusnim
stanicama. Ako ne znate lokalna nepisana pravila mala je
vjerojatnost da ćete uspjeti pronaći operatera koji vozi na vašoj ruti, a još
manje moći odabrati najkvalitetnijeg. opširnije
Zivame – usprkos svim društvenim tabuuima
“Žensko intimno rublje je, globalno, najzanimljivija kategorije ženske odjeće. I indijska žena danas, koja je najsamopouzdanija nego što je to ikada prije bila, želi si darovati rublje koje će naglasiti njenu individualnost. Zivame je katalizator te promjene; koristeći tehnologiju kako bi razumio indijsku ženu bolje i dao joj nenadmašno iskustvo kupovanja rublja.“
opširnije
Avanti obrnuta učionica
Dvojica diplomanata sa bombejskog Indijskog Instituta za Tehnologiju su pokrenuli start up Avanti s idejom koja bi mogla revolucionirati tradicionalni pristup obrazovanju i riješiti mnoge probleme neučinkovitosti.
opširnije
Indijsko ministarstvo turizma
Paytm – digitalni novčanik i mnogo više od toga
Paytm je izabrao prave partnere – a nedavno je u suradnji s nacionalnom bankom Reserve Bank of India dobio i licencu za pokretanje prvih bankarskih usluga preko svoje platforme u cilju ostvarivanja ekonomije bez uporabe gotovine. Veliki planovi, ali ne i neostvarivi. opširnije
UrbanClap – Kupuj Lokalno – Online!
Hyperlokal se definira kao segment tržišta koji uključuje kupci koji koriste mobilnu tehnologiju kako bi kupovali u lokalnim trgovinama. Ima li to uopće smisla? I zašto bi kupci kupovali online u susjedstvu? opširnije
Start up biznisi pomažu poplavljenom Čenaiju
piše Katarina Karalić
“Ako je nešto jasno u ovoj prirodnoj katastrofi – jasno je to da se u današnje vrijeme uz dostupnu tehnologiju i male biznise pomoć može organizirati nevjerojatno brzo.” opširnije
Kad Bollywood stupi na start-up scenu
Start-up kultura je ušla u sve pore indijskog društva i čak niti Bollywood nije ostao imun. opširnije
Druga strana start up priče
A sada nešto potpuno drugačije – priča o manje svijetloj strani start up scene ili što se dogodi kada planovi podbace i otkazi postanu jedini izbor. opširnije
Dobra hrana, servirana tiho
Dvije su lekcije u ovoj restoranskoj priči. Prema riječima svojih osnivača, ovaj biznis je utemeljen na sljedećim glavnim vrijednostima: poštenje i predanost zaposlenika su važniji od vještina i kvalifikacija; te pored ostvarivanja individualnog dobitka, vrlo je bitno da svaki biznis ostvaruje dobitak za šire društvo.
opširnije
Katica za Sve?
Taskbob je primio 1.2 milijuna USD investicije od indijske Orios Venture Partners venture fonda ranije ove godine koja je omogućila pokretanje firme i prve planove o ekspanziji unutar Mumbaija.
opširnije
http://www.mea.gov.in/
Vlada R Indije
http://goidirectory.nic.in/exe.htm#min
Bankarske i financijske institucije
http://goidirectory.nic.in/bankfin.htm
Institucije povezane s obrazovanjem
http://goidirectory.nic.in/education.htm
Poslovna udruženja
FICCI: http://www.ficci.com/ficci/index.htm
CII: http://www.ciionline.org/
NASSCOM: http://www.nasscom.org/
ASSOCHAM: http://www.assocham.org/
Popis indijskih kompanija koje žele poslovati s Hrvatskom
opširnijeAlo, Chefe!
Ideja o seriji ovih članaka rodila se kada smo razmišljali kako možemo biti korisni mladim urbanim hrvatskim čitateljima povezujući ideje s onima njihovih vršnjaka iz Indije. Iako su indijsko i hrvatsko tržište potpuno drugačiji, neke od ovih poduzetničkih ideja mogu poslužiti kao inspiracija za hrvatsko tržište. Također želimo razbiti stereotip o Indiji kao samo religioznoj destinaciji i otvoriti prozor u uzbudljivi svijet gospodarskih aktivnosti na Potkontinentu.
opširnije
Kako je indijska Ola nadmudrila Uber
Oko godinu dana nakon što je Uber bio osnovan u San Franciscu, dvojica 26-godišnjih diplomanata sa bombajskog Instititua tehnologije pokrenula su start up Ola Cabs i tako prestigla globalnog giganta u ulasku na indijsko tržište. opširnije