Objavljeno: Sri, 08.06.16. 20:25

Gurunomija – Patanjali efekt 

 
piše Katarina Karalić   
Indijsko tržište robe široke potrošnje doživljava neočekivani udarac od – ni manje, ni više – yoga gurua Babe Ramdeva i njegovog rastućog industrijskog carstva.
 

Iako ovo nije start up priča – bilo bi neoprostivo zaobići trenutnu goruću temu indijske gospodarske scene: Patanjali, tvrtka koja proizvodi ayurveda lijekovekozmetiku je trenutno najbrže rastuća firma u sektoru robe široke potrošnje u Indiji. Baba Ramdev, u suradnji sa svojim bratom i poslovnim partnerom, 2006. je osnovao tvrtku Patanjali koja je u zadnjih godinu dana postala prijetnja svim multinacionalim firmama i njihovim proizvodima. Središte tvrtke je u Haridwaru, jednom od ključnih mjesta indijskog spiritualnog turizma i omiljenoj destinacija mnogih stranaca u potrazi za, ironično, bijegom od zapadnog konzumerizma.


Formula je vrlo jednostavna: Patanjali nudi prirodne proizvode bazirane na ayurveda principima i bez umjetnih aditiva po povoljnijoj cijeni od stranih i domaćih kompetitora. Tržišna vrijednost Patanjali je danas procijenjena na 1.9 milijarde dolara i s prihodom od 740 milijuna dolara godišnje, firma drži  vodeću poziciju sa stopom 150% rasta, daleko iznad prosjeka uspavalog FMCG tržišta.


Patanjali nudi preko 400 različitih proizvoda, od pročišćenog maslaca do tjestenine i lijekova protiv neplodnosti.  Patanjali proizvodi mogu se kupiti u 4700 specijaliziranih trgovina širom zemlje, online, a i odnedavno u vodećim prodajnim lancima. Proizvodi, kažu, nestaju sa polica. Kombinacija indijskog nasljeđa kroz pozicioniranje na prirodnost i ayurvedu te povoljne cijene je dobitna.

Kako indijski potrošači postaju samopouzdaniji, tako im se više sviđaju moderni proizvodi koji proizlaze iz njihovog kulturnog identiteta”, kaže Damodar Mal, specijalist maloprodaje.

Patanjali proizvodnja je skromna i firma štedi već u proizvodnji mnogo. Dodatno, obzirom da su prodajni kanali specijalizirani ili u direktnoj suradnji s maloprodajnim lancima, distribucijske marže su također ušteđevina. Proizvodi su pakirani u jednostavnoj ambalaži što, čini se, djeluje pozitivno na percepciju vjerodostojnosti. Patanjali ne zapošljava skupe diplomante s indijskih prestižnih poslovnih škola s očekivanjima velike plaće. Sve pobrojano omogućava ponudu proizvoda po 15-30% povoljnijoj cijeni od ostalih kompetitora. 

Nadalje, Patanjali troši malo na marketing – svo oglašavanje je u komercijalno sposobnim rukama Babe Ramdeva koji tijekom yoga asana promovira proizvode na svom ekskluzivnom yoga kanalu Sanskar.


Baba Ramdev nije jedini guru u biznis utrci rastuće indijske ekonomije. Među mnogim koji postaju biznismeni su i Sri Sri Ravi Shanankar, poznat po svojoj foundaciji Umijeće Življenja kao i Auorbindo Ashram iz Pondycherrya. 

Čini se da ‘gurunomisti’ ulaze na scenu, onako, u stilu i u prkos svim MBA diplomama. 


fotografija preuzeta sa Business Standard web site.

Objavljeno: Sub, 15.10.16. 08:44
Indijska poslovna kultura

O hijerarhiji 

 
piše Katarina Karalić 
Raditi u indijskoj kulturi ponekad može biti pravi izazov. U ovoj seriji članaka ću podijeliti svoje uvide i razmišljanja o tome zašto se neke situacije u indijskom poslovnom okruženju događaju i kako sam se ja osobno nosila s njima. Svi navedeni zaključci o indijskoj poslovnoj kulturi su isključivo moji i podjednako produkt mog kulturalnog uvjetovanja, ranijih iskustava i osobina ličnosti. Nadam se da će čitatelja ove priče zabaviti, informirati, potaknuti na razmišljanje i možda dugoročno pridonijeti međukulturalnom razumijevanjuopširnije
Objavljeno: Pon, 28.09.09. 13:43
Turizam

Incredible !ndia

 
Objavljeno: Pon, 28.09.09. 13:16
TRADE INDIA

 
Objavljeno: Sri, 04.05.16. 07:33
Indijska startup scena

redBus – osigurana autobusna karta 

 
piše Katarina Karalić  
U Indiji postoje stotine međugradskih autobusnih operatora,
što javnih, što privatnih. Privatni prijevoznici uglavnom  nemaju dozvolu stajanja na glavnim autobusnim
stanicama. Ako ne znate lokalna nepisana pravila mala je
vjerojatnost da ćete uspjeti pronaći operatera koji vozi na vašoj ruti, a još
manje moći odabrati najkvalitetnijeg.  opširnije
Objavljeno: Sri, 02.03.16. 17:31
Indijska startup scena

Zivame – usprkos svim društvenim tabuuima

 
piše Katarina Karalić 
Žensko intimno rublje je, globalno, najzanimljivija kategorije ženske odjeće. I indijska žena danas, koja je najsamopouzdanija nego što je to ikada prije bila, želi si darovati rublje koje će naglasiti njenu individualnost. Zivame je katalizator te promjene; koristeći tehnologiju kako bi razumio indijsku ženu bolje i dao joj nenadmašno iskustvo kupovanja rublja.
opširnije
Objavljeno: Sri, 10.02.16. 17:18
Indijska startup scena

Avanti obrnuta učionica

 
piše Katarina Karalić  
Dvojica diplomanata sa bombejskog Indijskog Instituta za Tehnologiju su pokrenuli start up Avanti s idejom koja bi mogla revolucionirati tradicionalni pristup obrazovanju i riješiti mnoge probleme neučinkovitosti.
opširnije
Objavljeno: Pon, 28.09.09. 13:50
Turizam

Indijsko ministarstvo turizma

 
Objavljeno: Sri, 13.01.16. 18:09
Indijska startup scena

Paytm – digitalni novčanik i mnogo više od toga 

 
piše Katarina Karalić   
Paytm je izabrao prave partnere –  a nedavno je u suradnji s nacionalnom bankom Reserve Bank of India dobio i licencu za pokretanje prvih bankarskih usluga preko svoje platforme u cilju ostvarivanja ekonomije bez uporabe gotovine. Veliki planovi, ali ne i neostvarivi.  opširnije
Objavljeno: Sri, 23.12.15. 06:51
Indijska startup scena

UrbanClap – Kupuj Lokalno – Online!

 
piše Katarina Karalić  
Hyperlokal se definira kao segment tržišta koji uključuje kupci koji koriste mobilnu tehnologiju kako bi kupovali u lokalnim trgovinama. Ima li to uopće smisla? I zašto bi kupci kupovali online u susjedstvu?   opširnije
Objavljeno: Sri, 09.12.15. 19:18
Indijska startup scena

Start up biznisi pomažu poplavljenom Čenaiju

 

piše  Katarina Karalić 

“Ako je nešto jasno u ovoj prirodnoj katastrofi – jasno je to da se u današnje vrijeme uz dostupnu tehnologiju i male biznise pomoć može organizirati nevjerojatno brzo.” opširnije
Objavljeno: Sri, 25.11.15. 02:51
Indijska startup scena

Kad Bollywood stupi na start-up scenu 

 
piše Katarina Karalić

Start-up kultura je ušla u sve pore indijskog društva i čak niti Bollywood nije ostao imun. opširnije
Objavljeno: Sri, 11.11.15. 06:32
Indijska startup scena

Druga strana start up priče

 
piše Katarina Karalić 
A sada nešto potpuno drugačije – priča o manje svijetloj strani start up scene ili što se dogodi kada planovi podbace i otkazi postanu jedini izbor. opširnije
Objavljeno: Sri, 28.10.15. 07:58
Indijska startup scena

Dobra hrana, servirana tiho

 
piše Katarina Karalić

Dvije su lekcije u ovoj restoranskoj priči. Prema riječima svojih osnivača, ovaj biznis je utemeljen na sljedećim glavnim vrijednostima: poštenje i predanost zaposlenika su važniji od vještina i kvalifikacija; te pored ostvarivanja individualnog dobitka, vrlo je bitno da svaki biznis ostvaruje dobitak za šire društvo.
opširnije
Objavljeno: Sri, 14.10.15. 17:19
Indijska startup scena

Katica za Sve?

 
Piše Katarina Karalić

 Taskbob je primio 1.2 milijuna USD investicije od indijske Orios Venture Partners venture fonda ranije ove godine koja je omogućila pokretanje firme i prve planove o ekspanziji unutar Mumbaija.
opširnije
Objavljeno: Pon, 28.09.09. 13:55
Korisni linkovi

 
Ministarstvo vanjskih poslova
http://www.mea.gov.in/

Vlada R Indije
http://goidirectory.nic.in/exe.htm#min

Bankarske i financijske institucije
http://goidirectory.nic.in/bankfin.htm

Institucije povezane s obrazovanjem
http://goidirectory.nic.in/education.htm

Poslovna udruženja
FICCI: http://www.ficci.com/ficci/index.htm
CII: http://www.ciionline.org/
NASSCOM: http://www.nasscom.org/
ASSOCHAM: http://www.assocham.org/
Objavljeno: Pon, 28.09.09. 13:32
IBEF

 
Objavljeno: Pon, 28.09.09. 12:56
Trgovina

Popis indijskih kompanija koje žele poslovati s Hrvatskom

opširnije
Indijska startup scena

Alo, Chefe!

 
piše Katarina Karalić
Ideja o seriji ovih članaka rodila se kada smo razmišljali kako možemo biti korisni mladim urbanim hrvatskim čitateljima povezujući ideje s onima njihovih vršnjaka iz Indije. Iako su indijsko i hrvatsko tržište potpuno drugačiji, neke od ovih poduzetničkih ideja mogu poslužiti kao inspiracija za hrvatsko tržište. Također želimo razbiti stereotip o Indiji kao samo religioznoj destinaciji i otvoriti prozor u uzbudljivi svijet gospodarskih aktivnosti na Potkontinentu.
opširnije
Indijska startup scena

Kako je indijska Ola nadmudrila Uber 

 
piše Katarina Karalić   

Oko godinu dana nakon što je Uber bio osnovan u San Franciscu, dvojica 26-godišnjih diplomanata sa bombajskog Instititua tehnologije  pokrenula su start up Ola Cabs i tako prestigla globalnog giganta u ulasku na indijsko tržište. opširnije
Korisnik:
Lozinka:
Zapamti me:      
PORT.hr