Avanti obrnuta učionica
Dvojica diplomanata sa bombejskog Indijskog Instituta za Tehnologiju su pokrenuli start up Avanti s idejom koja bi mogla revolucionirati tradicionalni pristup obrazovanju i riješiti mnoge probleme neučinkovitosti.
Obrazovanje je vrlo visoko u indijskom sustavu vrijednosti. Kao i sa ostalim resursima u mnogoljudnoj Indiji – ono je ograničeno u broju ljudi koje kvalitetno pokriva i još uvijek privilegija visoke srednje klase.Diploma prestižnih fakulteta u Indiji znači siguran dobro plaćeni posao (rat za talent na indijskim top fakultetima je nevjerojatan!), no konkurencija na upisu je velika. Godišnje 530 000 studenata piše prijemni ispit na Indijskim Institutima Tehnologije (IIT) koji upisuju manje od 10 000 mjesta. Većina studenata koja uspije dobiti mjesto je uglavnom iz većih gradova gdje su škole kvalitetnije. Što postavlja pitanje o nejednakosti u prilikama studenata iz manjih mjesta. Drugi problemi su vrlo slični onima u Hrvatskoj – studiozni sadržaj koji postaje irelevantan i prije datuma diplome i nekompetitivnost vještina na tržištu rada koje se sve brže mijenja.
Dvojica
diplomanata sa bombejskog Indijskog Instituta za Tehnologiju (naravno, do sada
znamo da je ova institucija srce indijske startup scene), Akšaj Saksena i Krišna
Ramkumar, su pokrenuli start up Avanti s idejom koja bi mogla revolucionirati
tradicionalni pristup obrazovanju i riješiti gornje probleme.
Princip je vrlo
sličan onome što stručnjaci koji rade u obrazovanju predlažu već zadnjih
desetak godina – formalno obrazovanje mora napustiti tradicionalni pristup jednosmjernogdownloada informacija i usmjeriti se na peer-to-peer podučavanje kroz male
grupe krojeno prema potrebama učenika. Avanti koristi kombinirani
pristup učenju (blended learning) i fokusira se na znanost i matematiku te na
instrukcije za upis u Indijske Institute Tehnologije, ali s jednom razlikom –zatrećinu cijene nego što je trenutno
slučaj na tržištu ciljajući društveno neprivilegirane studente iz manjih
gradova. Na taj način Avanti želi dati priliku visokog obrazovanja studentima
iz svih socijalnih klasa.
Ono što je
drugačije je sadržaj dostupan online kao priprema za rad u razredu. Na taj
način, učitelji ulažu više vremena u rad u manjim grupama i diskusiju umjesto
predavanja teorije. Rezultati ovog pristupa „obrnute učionice“ su se već
pokazali –ocjene Avanti studenata i uspjeh na upisima su komparabilne sa
studentima koji plaćaju puno skuplje instrukcije.
Koji je princip učenja? Studenti moraju odraditi pripremu – proći kroz koncepte i pročitati materijale odabrane od starijih kolega s prestižnih fakulteta. Potom studenti prolaze kroz petominutni test kako bi facilitator procijenio predznanje. Slijede visoko kvalitetni video sadržaj i test koncepata objašnjenih u njima. U prosjeku samostalni rad je oko 90 minuta kod kuće, a tijekom tjedna stručnjaci određene teme provedu 2-4 sata u individualnom radu sa studentima.
slika preuzeta sa Economic Times, 3/7/2015.
Od svog osnivanja 2010. Godine, Avanti je ubrzao razvoj – nakon 5 milijuna dolara ulagačkog novca koji je stigao ovaj mjesec, tvrtka planira otvoriti 400 centara sa kapacitetom 50 000 učenika i pokriti veći broj gradova.
Avantijev tem
čine 75 učitelja, mnogi od njih 20-godišnjaci, od kojih više od polovine su
studirali na fakultetima koje njihovi štićenici žele upisati. Avanti plaća je
vjerojatno četvrtina prosječne plaće koju bi mogli zaraditi sa svojim
diplomama, ali ova mladež je motivirana nečim drugim – mogućnošću da pokrenu
promjenu u društvu i stvore prilike za manje privilegirane studente.
redBus – osigurana autobusna karta
U Indiji postoje stotine međugradskih autobusnih operatora,
što javnih, što privatnih. Privatni prijevoznici uglavnom nemaju dozvolu stajanja na glavnim autobusnim
stanicama. Ako ne znate lokalna nepisana pravila mala je
vjerojatnost da ćete uspjeti pronaći operatera koji vozi na vašoj ruti, a još
manje moći odabrati najkvalitetnijeg. opširnije
Zivame – usprkos svim društvenim tabuuima
“Žensko intimno rublje je, globalno, najzanimljivija kategorije ženske odjeće. I indijska žena danas, koja je najsamopouzdanija nego što je to ikada prije bila, želi si darovati rublje koje će naglasiti njenu individualnost. Zivame je katalizator te promjene; koristeći tehnologiju kako bi razumio indijsku ženu bolje i dao joj nenadmašno iskustvo kupovanja rublja.“
opširnije
Paytm – digitalni novčanik i mnogo više od toga
Paytm je izabrao prave partnere – a nedavno je u suradnji s nacionalnom bankom Reserve Bank of India dobio i licencu za pokretanje prvih bankarskih usluga preko svoje platforme u cilju ostvarivanja ekonomije bez uporabe gotovine. Veliki planovi, ali ne i neostvarivi. opširnije
UrbanClap – Kupuj Lokalno – Online!
Hyperlokal se definira kao segment tržišta koji uključuje kupci koji koriste mobilnu tehnologiju kako bi kupovali u lokalnim trgovinama. Ima li to uopće smisla? I zašto bi kupci kupovali online u susjedstvu? opširnije
Start up biznisi pomažu poplavljenom Čenaiju
piše Katarina Karalić
“Ako je nešto jasno u ovoj prirodnoj katastrofi – jasno je to da se u današnje vrijeme uz dostupnu tehnologiju i male biznise pomoć može organizirati nevjerojatno brzo.” opširnije
Kad Bollywood stupi na start-up scenu
Start-up kultura je ušla u sve pore indijskog društva i čak niti Bollywood nije ostao imun. opširnije
Druga strana start up priče
A sada nešto potpuno drugačije – priča o manje svijetloj strani start up scene ili što se dogodi kada planovi podbace i otkazi postanu jedini izbor. opširnije
Dobra hrana, servirana tiho
Dvije su lekcije u ovoj restoranskoj priči. Prema riječima svojih osnivača, ovaj biznis je utemeljen na sljedećim glavnim vrijednostima: poštenje i predanost zaposlenika su važniji od vještina i kvalifikacija; te pored ostvarivanja individualnog dobitka, vrlo je bitno da svaki biznis ostvaruje dobitak za šire društvo.
opširnije
Katica za Sve?
Taskbob je primio 1.2 milijuna USD investicije od indijske Orios Venture Partners venture fonda ranije ove godine koja je omogućila pokretanje firme i prve planove o ekspanziji unutar Mumbaija.
opširnije
Alo, Chefe!
Ideja o seriji ovih članaka rodila se kada smo razmišljali kako možemo biti korisni mladim urbanim hrvatskim čitateljima povezujući ideje s onima njihovih vršnjaka iz Indije. Iako su indijsko i hrvatsko tržište potpuno drugačiji, neke od ovih poduzetničkih ideja mogu poslužiti kao inspiracija za hrvatsko tržište. Također želimo razbiti stereotip o Indiji kao samo religioznoj destinaciji i otvoriti prozor u uzbudljivi svijet gospodarskih aktivnosti na Potkontinentu.
opširnije
Kako je indijska Ola nadmudrila Uber
Oko godinu dana nakon što je Uber bio osnovan u San Franciscu, dvojica 26-godišnjih diplomanata sa bombajskog Instititua tehnologije pokrenula su start up Ola Cabs i tako prestigla globalnog giganta u ulasku na indijsko tržište. opširnije