Paytm – digitalni novčanik i mnogo više od toga
Paytm je izabrao prave partnere – a nedavno je u suradnji s nacionalnom bankom Reserve Bank of India dobio i licencu za pokretanje prvih bankarskih usluga preko svoje platforme u cilju ostvarivanja ekonomije bez uporabe gotovine. Veliki planovi, ali ne i neostvarivi.
Firma Paytm je
jedna od trenutno najuspješnijih priča indijske start-scene. Osnovan i
inkubiran 2010. Paytm je nakon 5 godina zauzeo mjesto među indijskim slavnim‘jednorog’ kompanijama – tvrtkama koje
su prešle magičnu brojku tržišne vrijednosti od 1 milijarde dolara.
Paytm je krenuo
kao stranica najprije za doplatu kredita na mobilnim telefonima, a potom kao ialat za plaćanje kućnih računa. 2014. tvrtka je ušla na e-commerce tržište i
čarolija je krenula: uspostavljanjem digitalnog novčanika Paytm je ubrzo postao
preferirana metoda plaćanja za tvrtke poput Uber, BookMyShow, Foodpanda i MakeMyTrip. Unutar
godinu dana ovaj startup je uspio privući i prvu veću investiciju od 200
milijuna dolara. I to je bio tek početak – poznati indijski biznismen Ratan
Tata je uložio neobjavljenu sumu svog novca u ožujku prošle godine i odmah
nakon toga, kineski div Alibaba je dodao 575 milijuna dolara postavši tako
vlasnikom 25% dionica firme.
Paytm je izabrao prave partnere – krenuvši od mobilnih tvrtki, željeznice i autobusnih prijevoznika preko
banaka do malih trgovaca, a nedavno je u suradnji s nacionalnom bankom Reserve
Bank of India, indijske središnje bankarske institucije, dobio i licencu za pokretanje prvih bankarskih usluga preko svoje platforme u cilju ostvarivanja ekonomije bez uporabe gotovine. Veliki planovi, ali ne i neostvarivi.
Osnivač Viđej
Šekar Šarma je vrlo jasan – želi da Paytm postane internetski
kongolomerat i glavna metoda plaćanja preko mobilnih telefona za cijelu Indiju.
Trenutno tvrtka
dnevno procesira 1 milijun transakcija, ima preko 50 tisuća registiriranih
trgovaca kojima 95% korisnika plaća unaprijed. „Jednom kada uklonite gotovinu iz
transakcije, postane vrlo jednostavno pronaći kurirske službe za ispostavu
narudžbe.“, kaže Viđej.
Paytm je danas
opravdano nazvan najvećom indijskom digitalnom maloprodajnom platformom. Što se tiče njihovog maloprodajnog virtualnog prostora – postupak kupovanja je vrlo jednostavan – preko mobline aplikacije birate
kategoriju i proizvode, koristite novce koje ste preko kartice dodali u svoj
digitalni novčanik i odabirete adresu dostave.
Paytm planira
svojih 40 milijuna aktivnih novčanika udvostručiti u sljedećih godinu dana teučetverostručiti vrijednost ukupnih transakcija.
U međuvremenu,
Viđej svoju firmu seli iz Delija u srce indijske Silicijske Doline – Bangalore. Razlog je vrlo jednostavan – laka dostupnost talentiranih
zaposlenika.
redBus – osigurana autobusna karta
U Indiji postoje stotine međugradskih autobusnih operatora,
što javnih, što privatnih. Privatni prijevoznici uglavnom nemaju dozvolu stajanja na glavnim autobusnim
stanicama. Ako ne znate lokalna nepisana pravila mala je
vjerojatnost da ćete uspjeti pronaći operatera koji vozi na vašoj ruti, a još
manje moći odabrati najkvalitetnijeg. opširnije
Zivame – usprkos svim društvenim tabuuima
“Žensko intimno rublje je, globalno, najzanimljivija kategorije ženske odjeće. I indijska žena danas, koja je najsamopouzdanija nego što je to ikada prije bila, želi si darovati rublje koje će naglasiti njenu individualnost. Zivame je katalizator te promjene; koristeći tehnologiju kako bi razumio indijsku ženu bolje i dao joj nenadmašno iskustvo kupovanja rublja.“
opširnije
Avanti obrnuta učionica
Dvojica diplomanata sa bombejskog Indijskog Instituta za Tehnologiju su pokrenuli start up Avanti s idejom koja bi mogla revolucionirati tradicionalni pristup obrazovanju i riješiti mnoge probleme neučinkovitosti.
opširnije
UrbanClap – Kupuj Lokalno – Online!
Hyperlokal se definira kao segment tržišta koji uključuje kupci koji koriste mobilnu tehnologiju kako bi kupovali u lokalnim trgovinama. Ima li to uopće smisla? I zašto bi kupci kupovali online u susjedstvu? opširnije
Start up biznisi pomažu poplavljenom Čenaiju
piše Katarina Karalić
“Ako je nešto jasno u ovoj prirodnoj katastrofi – jasno je to da se u današnje vrijeme uz dostupnu tehnologiju i male biznise pomoć može organizirati nevjerojatno brzo.” opširnije
Kad Bollywood stupi na start-up scenu
Start-up kultura je ušla u sve pore indijskog društva i čak niti Bollywood nije ostao imun. opširnije
Druga strana start up priče
A sada nešto potpuno drugačije – priča o manje svijetloj strani start up scene ili što se dogodi kada planovi podbace i otkazi postanu jedini izbor. opširnije
Dobra hrana, servirana tiho
Dvije su lekcije u ovoj restoranskoj priči. Prema riječima svojih osnivača, ovaj biznis je utemeljen na sljedećim glavnim vrijednostima: poštenje i predanost zaposlenika su važniji od vještina i kvalifikacija; te pored ostvarivanja individualnog dobitka, vrlo je bitno da svaki biznis ostvaruje dobitak za šire društvo.
opširnije
Katica za Sve?
Taskbob je primio 1.2 milijuna USD investicije od indijske Orios Venture Partners venture fonda ranije ove godine koja je omogućila pokretanje firme i prve planove o ekspanziji unutar Mumbaija.
opširnije
Alo, Chefe!
Ideja o seriji ovih članaka rodila se kada smo razmišljali kako možemo biti korisni mladim urbanim hrvatskim čitateljima povezujući ideje s onima njihovih vršnjaka iz Indije. Iako su indijsko i hrvatsko tržište potpuno drugačiji, neke od ovih poduzetničkih ideja mogu poslužiti kao inspiracija za hrvatsko tržište. Također želimo razbiti stereotip o Indiji kao samo religioznoj destinaciji i otvoriti prozor u uzbudljivi svijet gospodarskih aktivnosti na Potkontinentu.
opširnije
Kako je indijska Ola nadmudrila Uber
Oko godinu dana nakon što je Uber bio osnovan u San Franciscu, dvojica 26-godišnjih diplomanata sa bombajskog Instititua tehnologije pokrenula su start up Ola Cabs i tako prestigla globalnog giganta u ulasku na indijsko tržište. opširnije