Objavljeno: Sri, 13.01.16. 18:09
Indijska startup scena

Paytm – digitalni novčanik i mnogo više od toga 

 
piše Katarina Karalić   
Paytm je izabrao prave partnere –  a nedavno je u suradnji s nacionalnom bankom Reserve Bank of India dobio i licencu za pokretanje prvih bankarskih usluga preko svoje platforme u cilju ostvarivanja ekonomije bez uporabe gotovine. Veliki planovi, ali ne i neostvarivi. 
 

Firma Paytm je jedna od trenutno najuspješnijih priča indijske start-scene. Osnovan i inkubiran 2010. Paytm je nakon 5 godina zauzeo mjesto među indijskim slavnim‘jednorog’ kompanijama  – tvrtkama koje su prešle magičnu brojku tržišne vrijednosti od 1 milijarde dolara.

Paytm je krenuo kao stranica najprije za doplatu kredita na mobilnim telefonima, a potom kao ialat za plaćanje kućnih računa. 2014. tvrtka je ušla na e-commerce tržište i čarolija je krenula: uspostavljanjem digitalnog novčanika Paytm je ubrzo postao preferirana metoda plaćanja za tvrtke poput Uber, BookMyShow, Foodpanda i MakeMyTrip. Unutar godinu dana ovaj startup je uspio privući i prvu veću investiciju od 200 milijuna dolara. I to je bio tek početak – poznati indijski biznismen Ratan Tata je uložio neobjavljenu sumu svog novca u ožujku prošle godine i odmah nakon toga, kineski div Alibaba je dodao 575 milijuna dolara postavši tako vlasnikom 25% dionica firme.

Paytm je izabrao prave partnere – krenuvši od mobilnih tvrtki, željeznice i autobusnih prijevoznika preko banaka do malih trgovaca, a nedavno je u suradnji s nacionalnom bankom Reserve Bank of India, indijske središnje bankarske institucije, dobio i licencu za pokretanje prvih bankarskih usluga preko svoje platforme u cilju ostvarivanja ekonomije bez uporabe gotovine. Veliki planovi, ali ne i neostvarivi. 

Osnivač Viđej Šekar Šarma je vrlo jasan  – želi da Paytm postane internetski kongolomerat i glavna metoda plaćanja preko mobilnih telefona za cijelu Indiju.


Trenutno tvrtka dnevno procesira 1 milijun transakcija, ima preko 50 tisuća registiriranih trgovaca kojima 95% korisnika plaća unaprijed. „Jednom kada uklonite gotovinu iz transakcije, postane vrlo jednostavno pronaći kurirske službe za ispostavu narudžbe.“, kaže Viđej.

Paytm je danas opravdano nazvan najvećom indijskom digitalnom maloprodajnom platformom. Što se tiče njihovog maloprodajnog virtualnog prostora – postupak kupovanja je vrlo jednostavan – preko mobline aplikacije birate kategoriju i proizvode, koristite novce koje ste preko kartice dodali u svoj digitalni novčanik i odabirete adresu dostave.


Paytm planira svojih 40 milijuna aktivnih novčanika udvostručiti u sljedećih godinu dana teučetverostručiti vrijednost ukupnih transakcija.

U međuvremenu, Viđej svoju firmu seli iz Delija u srce indijske Silicijske Doline –  Bangalore. Razlog je vrlo jednostavan – laka dostupnost talentiranih zaposlenika

Objavljeno: Sri, 04.05.16. 07:33
Indijska startup scena

redBus – osigurana autobusna karta 

 
piše Katarina Karalić  

U Indiji postoje stotine međugradskih autobusnih operatora,
što javnih, što privatnih. Privatni prijevoznici uglavnom  nemaju dozvolu stajanja na glavnim autobusnim
stanicama. Ako ne znate lokalna nepisana pravila mala je
vjerojatnost da ćete uspjeti pronaći operatera koji vozi na vašoj ruti, a još
manje moći odabrati najkvalitetnijeg.  opširnije
Objavljeno: Sri, 02.03.16. 17:31
Indijska startup scena

Zivame – usprkos svim društvenim tabuuima

 
piše Katarina Karalić 
Žensko intimno rublje je, globalno, najzanimljivija kategorije ženske odjeće. I indijska žena danas, koja je najsamopouzdanija nego što je to ikada prije bila, želi si darovati rublje koje će naglasiti njenu individualnost. Zivame je katalizator te promjene; koristeći tehnologiju kako bi razumio indijsku ženu bolje i dao joj nenadmašno iskustvo kupovanja rublja.
opširnije
Objavljeno: Sri, 10.02.16. 17:18
Indijska startup scena

Avanti obrnuta učionica

 
piše Katarina Karalić  
Dvojica diplomanata sa bombejskog Indijskog Instituta za Tehnologiju su pokrenuli start up Avanti s idejom koja bi mogla revolucionirati tradicionalni pristup obrazovanju i riješiti mnoge probleme neučinkovitosti.
opširnije
Objavljeno: Sri, 23.12.15. 06:51
Indijska startup scena

UrbanClap – Kupuj Lokalno – Online!

 
piše Katarina Karalić  
Hyperlokal se definira kao segment tržišta koji uključuje kupci koji koriste mobilnu tehnologiju kako bi kupovali u lokalnim trgovinama. Ima li to uopće smisla? I zašto bi kupci kupovali online u susjedstvu?   opširnije
Objavljeno: Sri, 09.12.15. 19:18
Indijska startup scena

Start up biznisi pomažu poplavljenom Čenaiju

 

piše  Katarina Karalić 

“Ako je nešto jasno u ovoj prirodnoj katastrofi – jasno je to da se u današnje vrijeme uz dostupnu tehnologiju i male biznise pomoć može organizirati nevjerojatno brzo.” opširnije
Objavljeno: Sri, 25.11.15. 02:51
Indijska startup scena

Kad Bollywood stupi na start-up scenu 

 
piše Katarina Karalić

Start-up kultura je ušla u sve pore indijskog društva i čak niti Bollywood nije ostao imun. opširnije
Objavljeno: Sri, 11.11.15. 06:32
Indijska startup scena

Druga strana start up priče

 
piše Katarina Karalić 
A sada nešto potpuno drugačije – priča o manje svijetloj strani start up scene ili što se dogodi kada planovi podbace i otkazi postanu jedini izbor. opširnije
Objavljeno: Sri, 28.10.15. 07:58
Indijska startup scena

Dobra hrana, servirana tiho

 
piše Katarina Karalić

Dvije su lekcije u ovoj restoranskoj priči. Prema riječima svojih osnivača, ovaj biznis je utemeljen na sljedećim glavnim vrijednostima: poštenje i predanost zaposlenika su važniji od vještina i kvalifikacija; te pored ostvarivanja individualnog dobitka, vrlo je bitno da svaki biznis ostvaruje dobitak za šire društvo.
opširnije
Objavljeno: Sri, 14.10.15. 17:19
Indijska startup scena

Katica za Sve?

 
Piše Katarina Karalić

 Taskbob je primio 1.2 milijuna USD investicije od indijske Orios Venture Partners venture fonda ranije ove godine koja je omogućila pokretanje firme i prve planove o ekspanziji unutar Mumbaija.
opširnije
Indijska startup scena

Alo, Chefe!

 
piše Katarina Karalić
Ideja o seriji ovih članaka rodila se kada smo razmišljali kako možemo biti korisni mladim urbanim hrvatskim čitateljima povezujući ideje s onima njihovih vršnjaka iz Indije. Iako su indijsko i hrvatsko tržište potpuno drugačiji, neke od ovih poduzetničkih ideja mogu poslužiti kao inspiracija za hrvatsko tržište. Također želimo razbiti stereotip o Indiji kao samo religioznoj destinaciji i otvoriti prozor u uzbudljivi svijet gospodarskih aktivnosti na Potkontinentu.
opširnije
Indijska startup scena

Kako je indijska Ola nadmudrila Uber 

 
piše Katarina Karalić   

Oko godinu dana nakon što je Uber bio osnovan u San Franciscu, dvojica 26-godišnjih diplomanata sa bombajskog Instititua tehnologije  pokrenula su start up Ola Cabs i tako prestigla globalnog giganta u ulasku na indijsko tržište. opširnije
Korisnik:
Lozinka:
Zapamti me:      
PORT.hr